این منافقان رویشان لبخند است و پشت‌شان خنجری پنهان. چون که نیکان‌ات را ببیند ساز سازش و یاری می نوازند و چون به آغوش دشمانت بازگردند در بزم‌شان بر کوس جنگ می کوبند و طغیان و چه بد نوازندگانی هستند این یاغیان . گرچند آنکه نوای حق را شنیده باشد صدای گوشخراش نفاق را خوش می‌شناسد .

وَإِذَا لَقُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَكْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ